۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۱۱۶۰۱
وزیر امور خارجه در همایش صنعت و معدن:

ایران در موضع ضعف نیست | در برابر فشارهای مستکبران کوتاه نخواهیم آمد

ایران در موضع ضعف نیست | در برابر فشارهای مستکبران کوتاه نخواهیم آمد
وزیر امور خارجه با تأکید بر این که ایران اسلامی در موضع ضعف قرار ندارد، گفت: در برابر فشارهای بین المللی کوتاه نمی آییم و مقاومت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه پیش از ظهر امروز در آیین گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با اشاره به شرایط کنونی کشور افزود: فشارهایی که امروز آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده ناشی از قدرت آمریکا و ضعف ما نیست بلکه این فشارها به خاطر شکست‌های مستمر آمریکا در حوزه منطقه‌ای و بین المللی در برابر ایران است.

ظریف به شکست های متعدد آمریکا در میادین مختلف اشاره کرد و گفت: آمریکا با داعیه یافتن حامی علیه ایران به هر وسیله ای متوسل می شود به طوری که در چند سال اخیر واسطه های متعددی را برای رفع تنش ها فرستاده که با درب بسته مواجه شده و جلسات متعدد شورای امنیت حاکی از آن است و در نتیجه آمریکایی ها متوسل به تنها حربه شان، حربه اقتصادی در شرایط کنونی شدند.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه ایران در موضع ضعف نیست، گفت: آمریکایی ها با نوسان های بازار دلار و ارز قصد ایجاد تنش در جمهوری اسلامی را داشت که پس از مدتی این حربه به خودشان بازگشت یافت.

رییس دستگاه دیپلماسی ابراز کرد: ایران طی سال های اخیر نشان داد که منطق مقاومت را خوب بلد است و در مقابل فشارها و تحریم ها از پای نخواهد ایستاد و این مردم هستند که ولی نعمت ما هستند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر در زمینه نقش صنعت و تولید گفت: دولت به شدت در صدد تقویت این بخش است و تلاش ها در راستای هم برای مقابله با فشار‌های شدید آمریکا بر معیشت مردم، تلاش فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی است.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته نشان داده است که در برابر احترام با احترام برخورد و در برابر فشار مقاومت می‌کند، افزود: هدف اصلی فشار‌ها شکستن مقاومت مردم و ایجاد مشکلات معیشتی است و دولت با تمرکز بر حوزه اصلی هدف با این فشار‌ها به مقابله پرداخته است.

ظریف رکن اصلی اقتدار جمهوری اسلامی ایران طی چهل سال گذشته را مقاومت مردم دانست و گفت: اینکه گفته شود مردم مقاومت می‌کنند کافی نیست چراکه مردم ما چهل سال است که مقاومت می‌کنند و کماکان هم مقاومت می‌کنند، اما ما به عنوان دولت و شما به عنوان بخش صنعت در برابر این مردمی که همه چیزمان را وامدار آن‌ها هستیم وظیفه‌ای داریم.

وی با اشاره به سالروز حمله شیمیایی به سردشت تصریح کرد: مردمی که در برابر سلاح شیمیایی و تحریم مقاومت کردند و از پا ننشستند، ولی نعمتان ما هستند این مردم برگردن ما حق بسیاری دارند ما در دولت در جامعه صنعتی و جامعه نخبگی کشور و اقشار کارآفرین کشور باید تلاش کنیم که با تقویت تولید زمینه را برای تامین معیشت مردم فراهم کنیم.

وزیر امور خارجه در پایان ضمن ابراز خرسندی از این همایش گفت: امیدئداریم فعالان عرصه صنعت و معدن ضمن تلاش های همه روزه و بی وقفه، پاسخی مقتدرانه به بدخواهان و آمریکایی‌ها بدهند./811/پ202/ق

محرمی محرمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴
مواضع مقتدرانه وزیر خارجه مایه مباهاته.
1
0
چلپی
Iran, Islamic Republic of
۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
البته من بر خلاف فکر می کنم و به ایشون میگم ظریف جون زحمت نکش در قبول مذاکره و توافق برجام آبروی چندین و چن ساله ایران رو بردین وعزتمون رو خدشه دار کردید
حالا لازم نیست کاری کنید که دنیا به ایران احترام بگذارد اگر هم این آرزو محقق شود نتیجه کار شما نیست بلکه نتیجه ایستادگی و مقاومت رهبر بزرگوار و همت مردم است نه کار شما
1
0
شیعه علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
فتوای مراجع تقلید درباره بیت کوین چیست؟
لطفا نظر علمای قم را با ادله آنها منتشر نمایید.
0
0